NIBC Direct op bezoek bij…Viisi

Dit interview vond plaats voordat de coronacrisis in Nederland was.

IMG_3026.jpg

De middag begon met een kleine logistieke uitdaging. Lees; grote auto, krap plekje (want Amsterdam) en een chauffeur die normaal altijd fietst (schuldig!). Eenmaal binnen is het dág stress en hói enthousiasme. Dit moet Viisi zijn! Jeroen en Myrthe, de gepassioneerde Viisionairs bij wie we op bezoek zijn, ontvangen mij ontzettend vrolijk. Ik voel me direct welkom.

Wie is Viisi?
"Ouderwetse hiërarchie, daar doen we hier dus echt niet aan.” aldus Jeroen. Met veel energie vertelt hij over Holacracy. “Wij werken in zelfsturende teams, iedereen heeft persoonlijke rollen, met veel autonomie. Je kunt hier echt doen wat je zelf leuk vindt, waar je goed in bent.” Viisi onderscheidt zich door niet de klanten, maar juist de medewerkers op nummer 1 te zetten. “Gelukkige medewerkers; dat merk je, dat voel je gewoon echt als klant.”. En het werkt! “Reclame maken houden we niet van, de meeste nieuwe klanten komen bij ons op aanbeveling van onze huidige klanten; Mond-tot-mond-reclame levert wat ons betreft ook de meest duurzame groei op”

Viisi is gespecialiseerd in hypotheekadvies voor starters en young professionals, maar ook doorstromers en met name expats zijn snelgroeiende klantsegmenten. “Klanten herkennen zichzelf in ons, vaak zitten we zelfs in dezelfde levensfase. Dat schept meteen een band.”

NIBC Direct en Viisi zijn een match
“Voor artsen, promovendi etc. zoeken we vaak naar maatwerkoplossingen en het is dan prettig schakelen met de medewerkers van de NIBC Direct Hypotheekdesk omdat ze weten waar ze het over hebben.” Want maatwerk daar staat NIBC Direct bij Viisi bekend om. Als wij er achter staan dan denkt NIBC Direct altijd mee en komen we vaak tot een passende oplossing”.

Tops & Tips
“We werken nu met NIBC Direct samen met behulp van ViiZ om voor ondernemers zelf de inkomenscheck te doen. Dat werkt heel goed, dus dat is echt een top.” Ook de gratis bankgarantie na finaal akkoord valt bij Viisi in goede aarde. “De gratis bankgarantie is heel fijn. Als deze nog iets eerder in het proces afgegeven kan worden, dan zou dat nog een top zijn.” Aldus de tip van Jeroen en Myrthe. “De doorlooptijd van drie dagen is stabiel en daarmee weet je gewoon altijd waar je aan toe bent, dat is ook prettig voor de klant”. Dé tip van Myrthe: “Jullie mogen wel wat bekender worden! NIBC Direct is een Nederlandse bank, bestaat al lang en is een schoolvoorbeeld van stabiel, maar mensen kennen jullie niet altijd.” Check, daar gaan we wat aan doen! 

Viisionairs
De medewerkers van Viisi heten natuurlijk niet voor niets Viisionairs. Hoe kijken zij naar de toekomst, wat zijn de belangrijkste focuspunten? “Duurzaamheid!” roepen Myrthe en Jeroen in koor. “Dat is nu al zo belangrijk voor onze klanten, maar dat gaat zeker nog een vlucht nemen. Niet alleen de duurzaamheid van de geldverstrekker, maar ook financiële mogelijkheden om de woning te verduurzamen zijn belangrijk. Onze doelgroep wil duurzaamheid overal in terug zien en is zelfs bereid meer te betalen. Zij denken echt aan de toekomst van onze planeet.” Viisi zelf timmert hard aan de duurzame weg, zo is het grootste gedeelte van het hoofdkantoor circulair ingericht, veel kantoormeubilair is al eens eerder gebruikt. “Deze tafel, dat was dus ooit een bowlingbaan”.

Ontzorgen is een tweede hot topic bij Viisi . “We zien steeds meer klanten midden in het proces op vakantie gaan, dan weet je dat je het goed doet en dat je ze echt ontzorgt”. Klanten adviseren Viisi op verjaardagen aan familie en vrienden. Dat is wat je noemt mond-tot-mondreclame met een glimlach. “Wij werken met een eigen acceptatie team bij Viisi en kunnen ons werk zo doen, én blijven doen als we goed kunnen werken met een geldverstrekker. NIBC Direct is daar een goed voorbeeld van.”. Nou, die kunnen we in onze zak steken. Ik kan niet wachten om mijn collega’s te vertellen over dit leuke gesprek. Met een beetje hulp van Jeroen rij ik zonder iets te raken uit de garage. Tot snel! 

Heeft u zelf Tips en/of Tops of vind u het leuk als wij bij u op bezoek komen? Mail dan naar isabel.horchner@nibc.com, wij zetten uw kantoor graag in het zonnetje! 

Komt u in oog-in-oog met een klantsituatie die afwijkt van de standaard kaders? Dan kunt u contact opnemen met uw accountmanager (Ronald Klapwijk - 06 310 413 18, Marco Waasdorp - 06 273 401 70, Edwin Berrevoet - 06 500 525 79). Wij staan voor uw klaar! 


Wat nog meer...