NIBC Direct op bezoek bij…De Hypotheekdesk

Hypotheekdesk%20casper%20website groot.jpg

Dit keer speelde ik een thuiswedstrijd, ik interviewde Casper Franken van de NIBC Direct Hypotheekdesk. Ik ken Casper al een tijdje en ik zag m voor de coronacrisis vaak bij de koffieautomaat, maar wat doet hij nou eigenlijk de hele dag naast koffiedrinken? Nou dat blijkt een hele hoop te zijn! En mocht ik nog eens een carrière switch maken, dan is het misschien wel naar de NIBC Direct Hypotheekdesk. Casper, jouw baan is gaaf!

Wat doet de NIBC Direct Hypotheekdesk?
Vallen aanvragen buiten de kaders, zijn ze complex of gewoon net even anders? Dan komen ze bij het team van Casper terecht. 3 man en 1 vrouw sterk staan zij klaar om alle afwijkende aanvragen eens goed onder de loep te nemen. De NIBC Direct Hypotheekdesk bekijkt elke aanvraag namelijk op individuele basis “Wij wegen altijd alle belangen tegen elkaar af, we hebben verschillende brillen op. Is het bijvoorbeeld vanuit Risico oogpunt verantwoord? Wie is eigenlijk de aanvrager en hoe zit het dossier nou echt in elkaar? Wij pluizen alles uit en maken dan een besluit.”. Casper geeft aan dat met name de afwisseling het werk echt heel leuk maakt “Elke aanvraag is uniek en daarnaast kun je mensen echt helpen. De afwisseling en het feit dat je iets voor iemand kunt betekenen zorgt ervoor dat ik veel voldoening haal uit mijn werk.”. Dat kan ik mij helemaal voorstellen!

Casper heeft veel ervaring met het helpen van mensen achter de hypotheek(aanvraag). Jarenlang werkte hij bij NIBC Direct Wooncollect en was verantwoordelijk voor onder andere achterstanden. Hier hielp hij mensen met hypotheekachterstanden en soms zelf met het verkopen van hun woning. “Er komen dan vaak veel emoties bij kijken, ik zocht dan altijd naar de manier waarop ik mensen op persoonlijke wijze het beste kon begeleiden. Het was bijzonder werk.”.

Wat maakt de NIBC Direct Hypotheekdesk uniek?
“Wat ons nou echt uniek maakt, dat durf ik niet helemaal te zeggen. Ik kan je wel vertellen hoe wij werken.” . Je begrijpt, ik ben natuurlijk een en al luisterend oor! Al snel wordt duidelijk dat ze wel degelijk een unieke manier van werken hebben. De NIBC Think Yes! mentaliteit zit diep ingebakken “Wij denken in mogelijkheden, niet in beperkingen, we willen mensen echt helpen.”. Toch is het niet altijd een ja die ze kunnen terugkoppelen “Als iets gewoon niet kan, dan maken we de nee ook echt Direct Duidelijk, zo weet iedereen waar die aan toe is.”. De Hypotheekdesk is de spin in het web en daarom ook de ogen en oren van NIBC Direct. “Wij vertalen geluiden uit de markt naar een advies aan de Productmanagers, zo blijven we met z’n allen optimaliseren. Aansluiting zoeken bij de markt is daarin essentieel.”.

De coronacrisis, welke impact heeft dat op jullie als team?
“Het thuiswerken gaat perfect, we kunnen alles wat we gewoon op kantoor ook doen. We missen elkaar wel hoor! Ook al doen we veel online meetings, echt het even snel overleggen is toch anders.”. Met name het sociale is voor ons allemaal natuurlijk even wennen. “Lekker kletsen en koffie drinken met collega’s, daar heb ik veel zin in!” Verder merkt de NIBC Direct Hypotheekdesk dat het druk is, zeker in het begin van de coronacrisis “Het was wel echt even hard werken, zeker in combinatie met thuis-school was het in het begin razend druk!”. Ook zagen ze het telefoonverkeer toenemen “Intermediairs wisten (en weten) ons goed te vinden, wij zagen het telefoonverkeer met name om voor te bespreken toenemen. Fijn dat we een sparringpartner voor hen kunnen zijn tijdens deze, soms lastige tijd”.  Nu lijkt de grootste drukte op de Hypotheekdesk voorbij, hopelijk snel tijd om met elkaar online te borrelen!

Een blik vooruit
Ik vraag Casper om zijn visie, wat zijn volgens hem de toekomstige ontwikkelingen in de huizenmarkt? We komen tot de conclusie dat het eigenlijk heel moeilijk te voorspellen is. “Aan de ene kant heb je het blijvende tekort aan woningen, ik verwacht dan ook geen daling in de huizenprijzen. Aan de andere kant wordt thuisweken het steeds gebruikelijker, mensen kunnen dus makkelijker ruimer gaan wonen buiten de randstad. Nog een kant van het verhaal is dat mensen wellicht hun baan verliezen en dan juist meer naar de stad trekken, waar de werkgelegenheid en de lonen vaak hoger zijn.”. Al met al komen we tot de conclusie dat de verschillende ontwikkelingen zich uitbalanceren en dat er mogelijk onder aan de streep niet heel veel gaat veranderen. Alleen de toekomst zal laten zien of dit echt zo is! Ik bedank Casper voor het fijne gesprek, zo leer je nog eens je collega’s kennen.

Casper is binnenkort te horen in onze Onroerend Goed Podcast, houd onze website en social media in de gaten.

Komt u in oog-in-oog met een klantsituatie die afwijkt van de standaard kaders? Of heeft u te maken klanten die door de coronacrisis in een lastige financiële situatie komen en hierdoor bijvoorbeeld betalingsproblemen ervaren? Dan kunt u contact opnemen De NIBC Direct Hypotheekdesk of met uw accountmanager (Ronald Klapwijk - 06 310 413 18, Marco Waasdorp - 06 273 401 70, Edwin Berrevoet - 06 500 525 79). Wij staan voor uw klaar! 

 


Wat nog meer...
  • We_gaan_verhuizen-3 new.jpg

    NIBC Direct op bezoek bij…De Financiële Alliantie

  • foto_pand_wormgoor_eibergen_1.jpg

    NIBC Direct op bezoek bij…Assurantiekantoor Wormgoor

  • IMG_3026.jpg

    NIBC Direct op bezoek bij…Viisi