NIBC Direct op bezoek bij…De Financiële Alliantie

We_gaan_verhuizen-3 new.jpg

‘Op bezoek bij’ is in deze tijden natuurlijk bij wijze van spreken. In werkelijkheid zat ik op m’n kantoor (lees zolderkamertje) achter m’n laptop. Wat blijkt… ook zonder elkaar te zien kun je een fantastisch gesprek hebben! Joost en Erik hebben er duidelijk zin in en met veel enthousiasme vertellen zij mij alle ins en outs over een financiële huisarts, echt klant centraal DNA en hoe je het doel gewoon meebeweegt met het spel.

Wie is De Financiële Alliantie?
De Financiële Alliantie telt 13 mannen en vrouwen met als thuisbasis het mooie Zwolle. De adviseurs hebben niet alleen stuk voor stuk een bak aan ervaring, ook komen de meesten van hen uit het bankwezen. Kortom ze weten heel goed waar ze het over hebben, dat is direct duidelijk. En al die ervaring, die zetten zij in om hun klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. “We schuiven langzaam op van alleen hypotheken naar ook verzekeringen, wij zijn eigenlijk een soort financiële huisarts.” Aldus Erik. Dat is een term die ik nog niet eerder hoorde, maar het slaat werkelijk de spijker op z’n kop.

Klant centraal, milieu centraal
‘Iedereen wint’ klinkt natuurlijk leuk, maar in de praktijk blijkt dit vaak een flinke uitdaging. Dan ken je De Financiële Alliantie nog niet, want zij krijgen het daadwerkelijk voor elkaar. De Financiële Alliantie biedt de klant een volledig doorgerekend, uitgestippeld en concreet voorstel ter verduurzaming van de woning. Niet alleen ziet de klant direct hoeveel geld er bespaard kan worden (we blijven Nederlanders), ook wordt alles tot in de puntjes geregeld. Zo hoef je bijvoorbeeld niet zelf te zoeken naar ‘een handig mannetje’ die zonnepanelen komt plaatsen op jouw dak (en dat is stiekem wel heel erg fijn). Kortom De Financiële Alliantie biedt een totaalpakket en zo wordt verduurzamen een (bespaar) feest! Joost en Erik komen nog net niet zelf de zonnepanelen op je dak plaatsen, maar aan hun bevlogenheid zal het niet liggen. “Zowel de klant als het milieu staan bij ons bovenaan alle prioriteitenlijsten”. Intussen hebben Joost en Erik hun duurzaamheidspropositie compleet ingevuld met isolatie, zonnepanelen, glas en warmtepompen. Daarbij kan de hypotheekadviseur met 6 drukken op de knop de hypotheekklant, waar dan ook in het land, helpen met de invulling van alle verduurzamingsmogelijkheden. “Sinds kort stellen wij deze dienst nu ook ter beschikking aan andere hypotheekkantoren die verduurzaming structureel mee willen nemen in hun advisering en hiermee het onderscheid willen maken.” Aldus Joost en Erik.

En de coronacrisis, hoe gaan jullie daar mee om?
“Eigenlijk is er bij ons niet eens zoveel veranderd. Waar we eerder bij de mensen thuis kwamen, doen we dat nu online, maar als de klant ons graag live wil zien dan hebben we plek op ons kantoor, gewoon corona-proof”.  Online afspreken scheelt een hoop reistijd en dat komt de heren eigenlijk wel heel goed uit. “Het is drukker dan ooit. Mensen willen hun zaken allemaal snel geregeld hebben en de rentes maken een stijging door natuurlijk. Eigenlijk is het al vanaf de eerste dag van de coronacrisis razend druk”. Nu er veel ervaring is opgedaan met online afspreken is dit straks een additionele manier om klanten te woord te staan. “Net wat de klant wil, die staat echt centraal in dit verhaal. We kwamen altijd al in de avonden langs en zijn gewoon bereikbaar in het weekend. Online afspreken kan straks een mooie toevoeging zijn als de klant dan fijn vindt.”

De toekomst
De Financiële Alliantie kijkt met een positieve en open blik naar de toekomst. “De coronacrisis kan de verhoudingen veranderen, we gaan ons misschien meer richten op de oversluitmarkt, maar eigenlijk zien we dit alles als een kans.” Waar de markt heen gaat, daar gaat De Financiële Alliantie heen. “We zijn flexibel, als het spel anders wordt, dan verplaatsen we gewoon het doel!”. En de daling van de huizenmarkt? Die zal niet zo’n vaart lopen. “Er is nog steeds een flink tekort aan woningen en daarnaast groeit het aantal 1 persoons huishoudens enorm. Kopen blijft aantrekkelijker dan huren, ook met een iets hogere rente.”, aldus De Financiële Alliantie.

Hoe kunnen NIBC Direct en andere geldverstrekkers jullie ondersteunen nu en na de crisis?
“Wat enorm fijn is dat je met NIBC Direct echt kan sparren. Jullie staan open om te kijken naar het verhaal achter de aanvraag en hebben vertrouwen in ons als adviseurs. Zeker omdat we een heel brede kantengroep hebben, is het fijn om soms een klankbord te hebben.” De Financiële Alliantie geeft aan dat het allerbelangrijkste is om geen paniek te zaaien “Geen onnodige of grote veranderingen, gewoon met verstand alles bekijken en je intermediairs vertrouwen. Het is ook enorm fijn dat banken meedenken met bestaande klanten en bijvoorbeeld een betaalpauze aanbieden.”

Wat een heerlijk positief gesprek. Met een glimlach hang ik op, hopelijk tot (live) ziens!

Komt u in oog-in-oog met een klantsituatie die afwijkt van de standaard kaders of heeft u vragen m.b.t. de coronacrisis? Dan kunt u contact opnemen met uw accountmanager (Ronald Klapwijk - 06 310 413 18, Marco Waasdorp - 06 273 401 70, Edwin Berrevoet - 06 500 525 79). Wij staan voor uw klaar! 

 


Wat nog meer...