Terug

Stater stapt over naar eHerkenning

Ruud hypotheekdesk nibc direct

Krijg een compleet beeld van de actuele hypotheeksituatie

Sinds afgelopen februari 2022 gaat Stater stapsgewijs eHerkenning introduceren (EH3). Hiermee wordt het inloggen op E-adviseur nog veiliger en makkelijker gemaakt.

Wat is eHerkenning?

eHerkenning is de markstandaard waarmee een kantoor en geautoriseerde medewerker(s) op een veilige manier kunnen inloggen. Het biedt het kantoor de garantie dat de site waarop wordt ingelogd, betrouwbaar en veilig is. Stater ziet door eHerkenning wie er namens het kantoor geautoriseerd is in te loggen. Op deze wijze zorgen zij ervoor dat alleen geautoriseerde gebruikers het portaal kunnen benaderen.

EH3 wordt noodzakelijk voor het inloggen op E-adviseur

Sinds afgelopen februari 2022 gaat Stater alle adviseurs met een account op E-adviseur gefaseerd overzetten op eHerkenning. Zodra een adviseur aan de beurt is ontvangt de adviseur daarover een bericht van Stater vanuit het e-mailadres contact.adviseur@stater.nl. Er geldt een overgangsperiode van circa 4 maanden. Na die periode komt de huidige gebruikersnaam en wachtwoord te vervallen.

De nieuwe functionaliteit - Actuele Hypotheekinformatie delen met de adviseur

Een belangrijk voordeel voor jou als adviseur is de nieuwe functionaliteit ‘Actuele Hypotheekinformatie delen met de adviseur’. De nieuwe functionaliteit geeft, na akkoord van de klant, een compleet beeld van de actuele hypotheeksituatie. Dit geldt dan voor de geldverstrekkers die deze nieuwe functionaliteit in E-adviseur afnemen.

eHerkenning aanvragen 

Het proces om eHerkenning aan te vragen, bestaat uit verschillende stappen en duurt ongeveer 3 werkdagen. Bekijk onderstaande video voor een overzicht van de stappen. 

 

Bekijk de website van Stater voor meer informatie.