Terug

Actief klantbeheer met

Actuele klantdata inzichtelijk

Vanaf heden kunt u actuele klantdata bekijken via E-adviseur en heeft u de mogelijkheid tot de meekijkfunctie in de MijnNIBCDirect omgeving. Hierdoor kunt u makkelijk en snel actuele klantdata bekijken. U vraagt eenvoudig toestemming aan de klant via E-adviseur. De klant kan met één druk op de knop het verzoek toestaan of afwijzen. Het adviseren en beheren van klanten wordt nu nog makkelijker. 

Data

Stappenplan voor u en uw klant

  • Toestemming vragen via E-adviseur

    Via E-adviseur kunt u gemakkelijk een toestemmingsverzoek sturen naar uw klant. We hebben de stappen voor u op een rijtje gezet. In het PDF bestand vindt u ook terug op welke manier uw klant het verzoek ontvangt en welke stappen doorlopen worden om op uw verzoek te reageren.

    Stappenplan toestemming vragen

  • Aanvraag beantwoorden vanuit klant

    Wanneer u via E-adviseur toestemming vraagt aan uw klant, krijgt uw klant een e-mail en een melding in de MijnNIBCDirect omgeving. Via deze melding kan de klant met één druk op de knop toestemming verlenen of afwijzen vanuit de beveiligde MijnNIBCDirect omgeving. Hier kunt u zien op welke manier uw klant het verzoek ontvangt en welke stappen doorlopen worden om op uw verzoek te reageren.

  • Initiatief vanuit de klant om toestemming te geven

    Via MijnNIBCDirect kan uw klant zelf toestemming verlenen, zonder dat u een verzoek heeft verzonden in E-adviseur. Wel zo handig als u bijvoorbeeld tijdens een persoonlijk gesprek uw klant heeft gevraagd toestemming te verlenen. Uw klant kan toestemming verlenen via de MijnNIBCDirect omgeving. Wanneer uw klant toestemming verleent, ontvangen u en uw klant hiervan een bevestigingsmail. Bekijk hier hoe uw klant zelf toestemming kan geven.

Ga naar E-adviseur
Brooke Cagle Uwvwq8gf8pe Unsplash

Tips voor actief klantbeheer

Onlangs hebben we gecommuniceerd over de ruime meeneemregeling van NIBC Direct. Voor een zo soepel mogelijk aanvraagproces, is het belangrijk dat bij ‘RegelingType’ in HDN met code 10 wordt aangegeven dat het om een meeneemhypotheek gaat. Hoe vollediger de aanvraag wordt ingevuld, des te sneller kunnen wij de aanvraag behandelen.

Vanaf heden is er een webformulier beschikbaar in E-Adviseur om een renteomzetting en een aflosvorm omzetting aan te vragen. Met de eenvoudige en automatisch invoervelden is het voor u efficiënter om een aanvraag in te dienen. Via E-Adviseur is direct inzichtelijk wat de status is en welke benodigde stukken aangeleverd moeten worden.

Bekijk het hier.

Heeft u nog geen E-adviseur account? Vraag deze dan eenvoudig aan via Stater. Dit is de eerste stap in de richting van actief klantbeheer!